Zakres tematyczny

Struktura projektu „Moje pierwsze pieniądze”

 

I.                  Skąd się wzięły pieniądze? (Lekcje 1 -5) 

  • Kształtowanie świadomości różnych form pieniądza
  • Rozumienie znaczenia pieniądza jako środka wymiany
  • Umiejętność dodawania na przykładzie pieniędzy
  • Poznanie genezy pieniądza
  • Rozumienie wymiany barterowej
  • Rozumienie roli, jaką w wymianie towarowej odgrywa pieniądz
  • Rozumienie współczesnych form pieniądza
  • Rozumienie funkcjonowania pieniądza towarowego

 

II.               Jak działają pieniądze? (Lekcje 6 – 10) 

  • Rozumienie znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
  • Kształtowanie nawyku oszczędzania i świadomego gospodarowania posiadanymi środkami
  • Kształtowanie umiejętności planowania wydatków
  • Kształtowanie wiedzy na temat tego, skąd współczesny człowiek bierze pieniądze
  • Kształtowanie umiejętności arytmetycznych na podstawie pieniędzy
  • Znajomość zależności między zarobkami, a pracą  wykonywaną przez dorosłych
  • Rozumienie różnicy między potrzebą i zachcianką
  • Świadomość możliwych sposobów wykorzystania pieniędzy
  • Uświadomienie znaczenia wyborów konsumenckich  oraz emocji w odniesieniu do pieniędzy

 

III.           Pieniądze są ważne! (Lekcje 11 – 15) 

  • Wdrażanie do świadomego gospodarowania pieniędzmi
  • Uświadomienie działania mechanizmów reklamowych
  • Kształtowanie świadomości możliwych sposobów wykorzystania pieniądza
  • Kształtowanie świadomości konsekwencji wyborów związanych z finansowym funkcjonowaniem
  • Uświadomienie znaczenia wyborów konsumenckich w skali lokalnej i globalnej
  • Uświadomienie globalnych uwarunkowań praktyk konsumenckich
  • Popularyzacja idei sprawiedliwego handlu
  • Rozumienie problemów krajów ubogich