Pogotowie dla zadłużonych
facebook
  • Nowy konkurs dla członków SKEF I SKOK
    Serdecznie zapraszamy do udziału w nowym konkursie Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej pt: „Przezorny zawsze ubezpieczony”. Konkurs trwa do marca 2018 r. Partnerami konkursu są Fundacja Wspierania Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Saltus Ubezpieczenia. Konkurs prowadzony jest także za pośrednictwem gazety Czas Stefczyka.

    "Przezorny zawsze ubezpieczony" - nowy konkurs dla członków SKEF i SKOK

    czytaj więcej
  • Vademecum kredytobiorcy
    Chcesz kupić mieszkanie, samochód, sprzęt AGD na kredyt - przeczytaj koniecznie!

    Vademecum kredytobiorcy

    czytaj więcej
  • Baner SKEF
    W tym roku obchodzimy 20-lecie działalności SKEF. Nasze cele od lat niezmienne: inicjowanie, prowadzenie i wspieranie działań na rzecz edukacji finansowej, realizacja projektów edukacyjnych w szkołach, pomoc osobom zmagającym się z problemem nadmiernego zadłużenia, prowadzenie działalności charytatywnej.

    20 lat minęło jak jeden dzień! Film o działalności SKEF

    czytaj więcej
  • Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych
    Innowacyjny program edukacji finansowej dla dzieci od I do III klasy szkoły podstawowej. Zachęcamy do kontaktu ze Stowarzyszeniem w celu wdrożenia programu w Waszej Szkole.

    Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych

    czytaj więcej
  • 17 listopada III Gdański Dzień bez Długu
    Tego dnia Stowarzyszenie udzielało porad prawno-finansowych osobom nadmiernie zadłużonym. Podczas dyżuru można było dowiedzieć się o możliwości wyjścia z pętli zadłużenia, zawarcia ugody z wierzycielem oraz ogłoszenia upadłości konsumenckiej. Inicjatywa cieszyła się dużym zainte-resowaniem Gdańszczan.

    17 listopada III Gdański Dzień bez Długu

    czytaj więcej
  • Dlaczego większość monet ma prążkowane krawędzie?
    Dawniej monety wytwarzano używając cennych kruszców m.in. złota lub srebra. Po wprowadzeniu monet do obiegu zdarzało się, że niektórzy obrzynali z krawędzi warstwę metalu, którą następnie topili i przerabiali na nowe monety. W celu wykrycia i uniknięcia tego typu fałszerstw zaczęto więc stosować rowki na krawędziach monet.

    Dlaczego większość monet ma prążkowane krawędzie?

    czytaj więcej
  • Wróciliście mi wiarę w ludzi, uwolniłam się z koszmaru długów
    Moja tragiczna historia zaczęła się w 2006 roku. Wtedy sprzedałam mieszkanie i kupiłam wymarzony dom. Na jego remont zaciągnęłam kredyt 150 tys. zł denominowany we frankach. Gdy moja firma upadła, zmuszona byłam sprzedać dom za 430 tys. zł, jednak po rozliczeniu się z bankiem okazało się, że nic z tej kwoty nie zostało. I tak zostałam bez mieszkania a z długami. Rozpacz.

    Wróciliście mi wiarę w ludzi, uwolniłam się z koszmaru długów

    czytaj więcej

Biznesplan? To nie takie trudne!

bp-bmg

Zwycięzcy konkursu „MÓJ BIZNES REGIONALNY”

Z wielką radością informujemy, że został wybrany najlepszy biznesplan. Najwyżej oceniono biznesplan firmy – Gabinet weterynaryjny „Cztery Łapki”. Autorami pracy są:

Małgorzata Gągolska, Zuzanna Koźbiał, Maja Masztaler, Katarzyna Norys, Klaudia Trębacz – uczennice Pani Mirosławy Sojki z II Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Chrzanowie.

Przypomnijmy – zadaniem uczestników projektu „Biznesplan? To nie takie trudne!” było przedstawienie biznesplanu wykorzystującego lokalne zasoby naturalne i kulturowe. Uczniowie mieli wykorzystać szablon biznesplanu zawarty w podręczniku „Od oszczędzania do inwestowania we własny biznes”.

Serdecznie gratulujemy!

 

Fotorelacja z zajęć

      

      

      

       

      

 

Warsztaty metodyczne dla nauczycieli

16 stycznia 2017 r. w Warszawie odbyły się warsztaty metodyczne dla przyszłych trenerów projektu „Biznesplan? To nie takie trudne!”. Pierwsza część spotkania poświęcona była przedstawieniu celów i zakresu merytorycznego projektu, które przedstawiła Magdalena Boryna (koordynator projektu). Następnie omówiono sprawy administracyjne i podpisano umowy z trenerami (nauczycielami).

Dalszą część szkolenia prowadził Waldemar Kotowski – autor podręcznika „Od oszczędzania do inwestowania we własny biznes”, który omówił m.in. takie zagadnienia jak:

  • rola nauczyciela w programie,
  • zastosowanie metody projektu w nauczaniu biznesu i ewaluacja projektu,
  • biznesplan jako plan przedsięwzięcia,
  • analiza kluczowych elementów biznesplanu,
  • propozycja harmonogramu zajęć.

Na koniec, wspólnie przeanalizowano proponowany regulamin konkursu na najlepszy biznesplan.

20170116_113138   20170116_153203   20170116_113202

 

Nauczyciele i szkoły

  1. Katarzyna Gierasińska, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. Bohaterów Ziemi Iłżeckiej w Chwałowicach, Chwałowice 247, 27-100 Iłża (woj. mazowieckie)
  2. Marta Kaczmarczyk, I Liceum Ogólnokształcące, ul. Mickiewicza 3, 37-100 Łańcut (woj. podkarpackie)
  3. Hanna Klonowska, Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego, ul. kard. Wyszyńskiego 2, 14-100 Ostróda (woj. warmińsko-mazurskie)
  4. Bożena Knop, I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza, ul. Kościuszki 16, 95-040 Koluszki (woj. łódzkie)
  5. Agnieszka Kopeć-Fila, Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika, ul. Jakuba Starszego 6, 27-100 Iłża (woj. mazowieckie)
  6. Ewa Kowalska, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Karola Fryderyka Libelta, Plac Jana Pawła II 5, 63-700 Krotoszyn (woj. wielkopolskie)
  7. Piotr Maluśki, I Liceum Ogólnokształcące im. Oskara Kolberga, Al. Kościuszki 3, 64-000 Kościan (woj. wielkopolskie)
  8. Joanna Orlikowska, Zespół Szkół Rolniczych, Kijany 19, 21-077 Spiczyn (woj. lubelskie)
  9. Marta Pianko, Zespół Szkół im. Żołnierzy Armii Krajowej, ul. Duńskiego Czerwonego Krzyża 7, 06-200 Maków Mazowiecki (woj. mazowieckie)
  10. Małgorzata Piątek-Dacyna, Zespół Szkół Agrotechnicznych im. Batalionów Chłopskich, Bożków 89 A, 57-441 Bożków (woj. dolnośląskie)
  11. Beata Sierzan, I Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida, ul. 11 Listopada 1, 07-200 Wyszków (woj. mazowieckie)
  12. Mirosława Sojka, II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, ul. Kard. Wyszyńskiego 19, 32-500 Chrzanów (woj. małopolskie)
  13. Barbara Szerzad, Zespół Szkół Licealno-Technicznych, ul. Sienkiewicza 20, 46-200 Kluczbork (woj. opolskie)
  14. Maria Szwedowska, LO Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich, ul. Kościelna 7, 87-320 Górzno (woj. kujawsko-pomorskie)
  15. Radosław Witkowski, Liceum i Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Pleszewie, ul. Poznańska 38, 63-300 Pleszew (woj. wielkopolskie)

 

Rekrutacja trenerów

Informujemy, że zakończyliśmy rekrutację nauczycieli do projektu. Wkrótce opublikujemy listę trenerów i szkół zaproszonych do projektu.

Poszukujemy nauczycieli posiadających doświadczenie w prowadzeniu zajęć z przedsiębiorczości, ekonomiki, finansów. Do projektu możemy zaprosić 15 nauczycieli – z jednej szkoły tylko jedną osobę.

Oferujemy:

  • bezpłatny udział w jednodniowym warsztacie metodycznym,
  • dostarczenie wszelkich niezbędnych materiałów dydaktycznych,
  • wynagrodzenie (umowa zlecenia).

Oczekujemy:

  • udziału w jednodniowym szkoleniu przygotowującym do projektu,
  • rekrutacji grupy liczącej ok. 20 uczniów w wieku 15-21 lat,
  • przeprowadzenia 18-godzinnych warsztatów z zakresu planowania działalności gospodarczej – opracowania biznesplanu metodą projektową na podstawie dostarczonych przez nas materiałów i podręcznika.

Zainteresowane osoby prosimy o nadesłanie najpóźniej do dnia 3 stycznia wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres e-mail: mboryna@skef.pl. Szczegółowych informacji udziela Magdalena Boryna  +48 697 102 395.

 

Cele projektu „Biznesplan? To nie takie trudne!”

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej w dniu 16 grudnia 2016 r. rozpoczęło projekt „Biznesplan? To nie takie trudne!” realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Projekt zakłada udział 285 uczniów w 18-godzinnych warsztatach z zakresu planowania działalności gospodarczej – opracowania biznesplanu metodą projektową. Założeniem jest praca z grupą ok. 20 uczniów w wieku 15-21 lat. Każdy uczestnik projektu otrzyma podręcznik autorstwa Waldemara Kotowskiego „Od oszczędzania do inwestowania we własny biznes”, z wykorzystaniem którego będą prowadzone zajęcia. Działania nasze przewidują także zorganizowanie konkursu na najlepszy biznesplan.

Celem głównym projektu jest rozwój wiedzy, umiejętności i postaw przedsiębiorczych w grupie 285 uczniów z 15 szkół ponadgimnazjalnych, w tym w szczególności ze szkół mających swoją siedzibę na obszarach wiejskich i w małych miastach do 50 tys. mieszkańców. Cel będzie osiągnięty poprzez zorganizowanie w szkołach innowacyjnych warsztatów z zakresu planowania finansowego i przygotowania biznesplanów opartych o wykorzystanie lokalnych zasobów.

Cele szczegółowe:

  • Rozwój kompetencji zawodowych i doświadczenia z zakresu planowania finansowego i opracowania biznesplanu metodą projektową wśród 15 nauczycieli biorących udział w projekcie poprzez organizację warsztatów metodycznych w Warszawie i zajęć w szkołach.
  • Poszerzenie oferty edukacyjnej 15 szkół uczestniczących w projekcie w zakresie prowadzenia zajęć z planowania finansowego i opracowania biznesplanu metodą projektową poprzez dystrybucję podręczników i materiałów szkoleniowych (300 szt.) i przeszkolenie metodyczne 15 nauczycieli.
  • Rozwijanie zainteresowania w grupie 285 uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w tym w szczególności ze szkół mających swoją siedzibę na obszarach wiejskich i w małych miastach do 50 tys. mieszkańców, zagadnieniami planowania finansowego w mikro i małej firmie, poprzez udział w konkursie na najlepszy biznesplan wykorzystujący lokalne zasoby obszarów wiejskich i małych miast do 50 tys. mieszkańców.