Pogotowie dla zadłużonych
facebook
  • Vademecum kredytobiorcy
    Chcesz kupić mieszkanie, samochód, sprzęt AGD na kredyt - przeczytaj koniecznie!

    Vademecum kredytobiorcy

    czytaj więcej
  • Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych
    Innowacyjny program edukacji finansowej dla dzieci od I do III klasy szkoły podstawowej. Zachęcamy do kontaktu ze Stowarzyszeniem w celu wdrożenia programu w Waszej Szkole.

    Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych

    czytaj więcej
  • Dlaczego większość monet ma prążkowane krawędzie?
    Dawniej monety wytwarzano używając cennych kruszców m.in. złota lub srebra. Po wprowadzeniu monet do obiegu zdarzało się, że niektórzy obrzynali z krawędzi warstwę metalu, którą następnie topili i przerabiali na nowe monety. W celu wykrycia i uniknięcia tego typu fałszerstw zaczęto więc stosować rowki na krawędziach monet.

    Dlaczego większość monet ma prążkowane krawędzie?

    czytaj więcej
  • „Pecunia non olet” czyli pieniądz nie cuchnie
    To powiedzenie cesarza rzymskiego Wespazjana. Słowo „pecunia” (pieniądze pochodzi od „pecus” oznaczającego bydło rogate, którym w dawnych czasach płacono za inne towary. Oczywiście, to pierwotne płacidło było stosunkowo problematyczne, gdyż bydło mogło zachorować i … niemiło pachniało – w przeciwieństwie do pieniędzy, o czym właśnie dwuznacznie mówiło powiedzenie Wespazjana.

    „Pecunia non olet” czyli pieniądz nie cuchnie

    czytaj więcej
  • Baner SKEF
    W czerwcu obchodziliśmy 20-lecie działalności SKEF. Nasze cele od lat niezmienne: inicjowanie, prowadzenie i wspieranie działań na rzecz edukacji finansowej, pomoc zmagającym się z problemem nadmiernego zadłużenia, w szczególności składającym wnioski o upadłość konsumencką, edukacja finansowa, prowadzenie działalności charytatywnej.

    20 lat minęło jak jeden dzień! Film o działalności SKEF

    czytaj więcej
  • 51de00de48da86675fef3811e53c757e
    Czy wiesz, że we Włoszech jest najwięcej fałszowanych euro. Najczęściej fałszowaną monetą jest 2 euro. Jak rozpoznać prawdziwą od fałszywej? Należy użyć magnesu. Prawdziwą monetę magnes przyciągnie, fałszywą nie.

    Czy wiesz, że...

    czytaj więcej
  • Wróciliście mi wiarę w ludzi, uwolniłam się z koszmaru długów
    Moja tragiczna historia zaczęła się w 2006 roku. Wtedy sprzedałam mieszkanie i kupiłam wymarzony dom. Na jego remont zaciągnęłam kredyt 150 tys. zł denominowany we frankach. Gdy moja firma upadła, zmuszona byłam sprzedać dom za 430 tys. zł, jednak po rozliczeniu się z bankiem okazało się, że nic z tej kwoty nie zostało. I tak zostałam bez mieszkania a z długami. Rozpacz.

    Wróciliście mi wiarę w ludzi, uwolniłam się z koszmaru długów

    czytaj więcej

Biznesplan? To nie takie trudne!

bp-bmg

Zwycięzcy konkursu „MÓJ BIZNES REGIONALNY”

Z wielką radością informujemy, że został wybrany najlepszy biznesplan. Najwyżej oceniono biznesplan firmy – Gabinet weterynaryjny „Cztery Łapki”. Autorami pracy są:

Małgorzata Gągolska, Zuzanna Koźbiał, Maja Masztaler, Katarzyna Norys, Klaudia Trębacz – uczennice Pani Mirosławy Sojki z II Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Chrzanowie.

Przypomnijmy – zadaniem uczestników projektu „Biznesplan? To nie takie trudne!” było przedstawienie biznesplanu wykorzystującego lokalne zasoby naturalne i kulturowe. Uczniowie mieli wykorzystać szablon biznesplanu zawarty w podręczniku „Od oszczędzania do inwestowania we własny biznes”.

Serdecznie gratulujemy!

 

Fotorelacja z zajęć

      

      

      

       

      

 

Warsztaty metodyczne dla nauczycieli

16 stycznia 2017 r. w Warszawie odbyły się warsztaty metodyczne dla przyszłych trenerów projektu „Biznesplan? To nie takie trudne!”. Pierwsza część spotkania poświęcona była przedstawieniu celów i zakresu merytorycznego projektu, które przedstawiła Magdalena Boryna (koordynator projektu). Następnie omówiono sprawy administracyjne i podpisano umowy z trenerami (nauczycielami).

Dalszą część szkolenia prowadził Waldemar Kotowski – autor podręcznika „Od oszczędzania do inwestowania we własny biznes”, który omówił m.in. takie zagadnienia jak:

  • rola nauczyciela w programie,
  • zastosowanie metody projektu w nauczaniu biznesu i ewaluacja projektu,
  • biznesplan jako plan przedsięwzięcia,
  • analiza kluczowych elementów biznesplanu,
  • propozycja harmonogramu zajęć.

Na koniec, wspólnie przeanalizowano proponowany regulamin konkursu na najlepszy biznesplan.

20170116_113138   20170116_153203   20170116_113202

 

Nauczyciele i szkoły

  1. Katarzyna Gierasińska, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. Bohaterów Ziemi Iłżeckiej w Chwałowicach, Chwałowice 247, 27-100 Iłża (woj. mazowieckie)
  2. Marta Kaczmarczyk, I Liceum Ogólnokształcące, ul. Mickiewicza 3, 37-100 Łańcut (woj. podkarpackie)
  3. Hanna Klonowska, Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego, ul. kard. Wyszyńskiego 2, 14-100 Ostróda (woj. warmińsko-mazurskie)
  4. Bożena Knop, I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza, ul. Kościuszki 16, 95-040 Koluszki (woj. łódzkie)
  5. Agnieszka Kopeć-Fila, Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika, ul. Jakuba Starszego 6, 27-100 Iłża (woj. mazowieckie)
  6. Ewa Kowalska, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Karola Fryderyka Libelta, Plac Jana Pawła II 5, 63-700 Krotoszyn (woj. wielkopolskie)
  7. Piotr Maluśki, I Liceum Ogólnokształcące im. Oskara Kolberga, Al. Kościuszki 3, 64-000 Kościan (woj. wielkopolskie)
  8. Joanna Orlikowska, Zespół Szkół Rolniczych, Kijany 19, 21-077 Spiczyn (woj. lubelskie)
  9. Marta Pianko, Zespół Szkół im. Żołnierzy Armii Krajowej, ul. Duńskiego Czerwonego Krzyża 7, 06-200 Maków Mazowiecki (woj. mazowieckie)
  10. Małgorzata Piątek-Dacyna, Zespół Szkół Agrotechnicznych im. Batalionów Chłopskich, Bożków 89 A, 57-441 Bożków (woj. dolnośląskie)
  11. Beata Sierzan, I Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida, ul. 11 Listopada 1, 07-200 Wyszków (woj. mazowieckie)
  12. Mirosława Sojka, II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, ul. Kard. Wyszyńskiego 19, 32-500 Chrzanów (woj. małopolskie)
  13. Barbara Szerzad, Zespół Szkół Licealno-Technicznych, ul. Sienkiewicza 20, 46-200 Kluczbork (woj. opolskie)
  14. Maria Szwedowska, LO Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich, ul. Kościelna 7, 87-320 Górzno (woj. kujawsko-pomorskie)
  15. Radosław Witkowski, Liceum i Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Pleszewie, ul. Poznańska 38, 63-300 Pleszew (woj. wielkopolskie)

 

Rekrutacja trenerów

Informujemy, że zakończyliśmy rekrutację nauczycieli do projektu. Wkrótce opublikujemy listę trenerów i szkół zaproszonych do projektu.

Poszukujemy nauczycieli posiadających doświadczenie w prowadzeniu zajęć z przedsiębiorczości, ekonomiki, finansów. Do projektu możemy zaprosić 15 nauczycieli – z jednej szkoły tylko jedną osobę.

Oferujemy:

  • bezpłatny udział w jednodniowym warsztacie metodycznym,
  • dostarczenie wszelkich niezbędnych materiałów dydaktycznych,
  • wynagrodzenie (umowa zlecenia).

Oczekujemy:

  • udziału w jednodniowym szkoleniu przygotowującym do projektu,
  • rekrutacji grupy liczącej ok. 20 uczniów w wieku 15-21 lat,
  • przeprowadzenia 18-godzinnych warsztatów z zakresu planowania działalności gospodarczej – opracowania biznesplanu metodą projektową na podstawie dostarczonych przez nas materiałów i podręcznika.

Zainteresowane osoby prosimy o nadesłanie najpóźniej do dnia 3 stycznia wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres e-mail: mboryna@skef.pl. Szczegółowych informacji udziela Magdalena Boryna  +48 697 102 395.

 

Cele projektu „Biznesplan? To nie takie trudne!”

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej w dniu 16 grudnia 2016 r. rozpoczęło projekt „Biznesplan? To nie takie trudne!” realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Projekt zakłada udział 285 uczniów w 18-godzinnych warsztatach z zakresu planowania działalności gospodarczej – opracowania biznesplanu metodą projektową. Założeniem jest praca z grupą ok. 20 uczniów w wieku 15-21 lat. Każdy uczestnik projektu otrzyma podręcznik autorstwa Waldemara Kotowskiego „Od oszczędzania do inwestowania we własny biznes”, z wykorzystaniem którego będą prowadzone zajęcia. Działania nasze przewidują także zorganizowanie konkursu na najlepszy biznesplan.

Celem głównym projektu jest rozwój wiedzy, umiejętności i postaw przedsiębiorczych w grupie 285 uczniów z 15 szkół ponadgimnazjalnych, w tym w szczególności ze szkół mających swoją siedzibę na obszarach wiejskich i w małych miastach do 50 tys. mieszkańców. Cel będzie osiągnięty poprzez zorganizowanie w szkołach innowacyjnych warsztatów z zakresu planowania finansowego i przygotowania biznesplanów opartych o wykorzystanie lokalnych zasobów.

Cele szczegółowe:

  • Rozwój kompetencji zawodowych i doświadczenia z zakresu planowania finansowego i opracowania biznesplanu metodą projektową wśród 15 nauczycieli biorących udział w projekcie poprzez organizację warsztatów metodycznych w Warszawie i zajęć w szkołach.
  • Poszerzenie oferty edukacyjnej 15 szkół uczestniczących w projekcie w zakresie prowadzenia zajęć z planowania finansowego i opracowania biznesplanu metodą projektową poprzez dystrybucję podręczników i materiałów szkoleniowych (300 szt.) i przeszkolenie metodyczne 15 nauczycieli.
  • Rozwijanie zainteresowania w grupie 285 uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w tym w szczególności ze szkół mających swoją siedzibę na obszarach wiejskich i w małych miastach do 50 tys. mieszkańców, zagadnieniami planowania finansowego w mikro i małej firmie, poprzez udział w konkursie na najlepszy biznesplan wykorzystujący lokalne zasoby obszarów wiejskich i małych miast do 50 tys. mieszkańców.