Pogotowie dla zadłużonych
facebook
  • Vademecum kredytobiorcy
    Chcesz kupić mieszkanie, samochód, sprzęt AGD na kredyt - przeczytaj koniecznie!

    Vademecum kredytobiorcy

    czytaj więcej
  • Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych
    Innowacyjny program edukacji finansowej dla dzieci od I do III klasy szkoły podstawowej. Zachęcamy do kontaktu ze Stowarzyszeniem w celu wdrożenia programu w Waszej Szkole.

    Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych

    czytaj więcej
  • Dlaczego większość monet ma prążkowane krawędzie?
    Dawniej monety wytwarzano używając cennych kruszców m.in. złota lub srebra. Po wprowadzeniu monet do obiegu zdarzało się, że niektórzy obrzynali z krawędzi warstwę metalu, którą następnie topili i przerabiali na nowe monety. W celu wykrycia i uniknięcia tego typu fałszerstw zaczęto więc stosować rowki na krawędziach monet.

    Dlaczego większość monet ma prążkowane krawędzie?

    czytaj więcej
  • „Pecunia non olet” czyli pieniądz nie cuchnie
    To powiedzenie cesarza rzymskiego Wespazjana. Słowo „pecunia” (pieniądze pochodzi od „pecus” oznaczającego bydło rogate, którym w dawnych czasach płacono za inne towary. Oczywiście, to pierwotne płacidło było stosunkowo problematyczne, gdyż bydło mogło zachorować i … niemiło pachniało – w przeciwieństwie do pieniędzy, o czym właśnie dwuznacznie mówiło powiedzenie Wespazjana.

    „Pecunia non olet” czyli pieniądz nie cuchnie

    czytaj więcej
  • Baner SKEF
    W czerwcu obchodziliśmy 20-lecie działalności SKEF. Nasze cele od lat niezmienne: inicjowanie, prowadzenie i wspieranie działań na rzecz edukacji finansowej, pomoc zmagającym się z problemem nadmiernego zadłużenia, w szczególności składającym wnioski o upadłość konsumencką, edukacja finansowa, prowadzenie działalności charytatywnej.

    20 lat minęło jak jeden dzień! Film o działalności SKEF

    czytaj więcej
  • 51de00de48da86675fef3811e53c757e
    Czy wiesz, że we Włoszech jest najwięcej fałszowanych euro. Najczęściej fałszowaną monetą jest 2 euro. Jak rozpoznać prawdziwą od fałszywej? Należy użyć magnesu. Prawdziwą monetę magnes przyciągnie, fałszywą nie.

    Czy wiesz, że...

    czytaj więcej
  • Wróciliście mi wiarę w ludzi, uwolniłam się z koszmaru długów
    Moja tragiczna historia zaczęła się w 2006 roku. Wtedy sprzedałam mieszkanie i kupiłam wymarzony dom. Na jego remont zaciągnęłam kredyt 150 tys. zł denominowany we frankach. Gdy moja firma upadła, zmuszona byłam sprzedać dom za 430 tys. zł, jednak po rozliczeniu się z bankiem okazało się, że nic z tej kwoty nie zostało. I tak zostałam bez mieszkania a z długami. Rozpacz.

    Wróciliście mi wiarę w ludzi, uwolniłam się z koszmaru długów

    czytaj więcej

Opis konkursu

 

 


Konkurs ekonomiczny „Mistrzostwa Polski Młodych Ekonomistów” jest ogólnopolskim projektem realizowanym przez Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej od 2006 roku. Skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych, którzy nie ukończyli osiemnastego roku życia. Co roku, konkurs poświęcony jest innej tematyce z obszaru zagadnień ekonomiczno-finansowych. Celem aktualnej, XII edycji konkursu jest rozpowszechnianie wiedzy z zakresu ubezpieczeń.

Temat tegorocznej edycji brzmi:

Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli wszystko o ubezpieczeniach i idei wzajemności w finansach”.

Konkurs podzielony jest na dwa etapy: eliminacje i finał.

Aby wziąć udział w XII edycji konkursu, należy:

  1. Zapoznać się z regulaminem konkursu,
  2. Przeczytać opowiadanie konkursowe „Przezorny zawsze ubezpieczony”,
  3. Wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz rozwiązać test i zadanie opisowe (tj. praca konkursowa),
  4. Przesłać formularz zgłoszeniowy i pracę konkursową do dnia 28 kwietnia 2017 roku, na jeden z dwóch sposobów:
  • drogą elektroniczną (udział on-line, za pośrednictwem aplikacji konkursowej dostępnej na stronie internetowej SKEF)
  • drogą pocztową (na adres: Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej, ul. Legionów 126, 81-472 Gdynia z dopiskiem „Konkurs MPME”).

Praca konkursowa składa się z dwóch części A i B:

  • część A: trzydzieści pytań testowych, gdzie tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa, za które można uzyskać łącznie 30 punktów,
  • część B: jedno zadanie opisowe zawierające elementy matematyki finansowej, za które można zdobyć maksymalnie 50 punktów.

Suma wszystkich punktów wynosi 80. Część B pracy konkursowej podlega ocenie pod warunkiem uzyskania z części A minimum 28 punktów.

Z nadesłanych prac zostanie wyłonionych dziesięć prac z największą liczbą punktów. Ich autorzy zostaną zaproszeni do udziału w finale konkursu, który odbędzie w dniach 16-17 czerwca 2017 r. w Warszawie. Na zwycięzców konkursu czekają atrakcyjne nagrody: laptop, tablet i aparat fotograficzny.

Regulamin konkursu przewiduje nagrodę dla nauczyciela, którego uczniowie prześlą największą liczbę prac konkursowych ocenionych powyżej 65 punktów i kompletnie wypełnionych w części A i B.

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się w regulaminie.