Pogotowie dla zadłużonych
facebook
  • Nowy konkurs dla członków SKEF I SKOK
    Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie Stowarzyszenia pt: „Przezorny zawsze ubezpieczony”. Konkurs trwa do marca 2018 r. Partnerami konkursu są Fundacja Wspierania Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Saltus Ubezpieczenia. Konkurs dostępny także na łamach Czasu Stefczyka.

    "Przezorny zawsze ubezpieczony" - konkurs dla członków SKEF i SKOK. Dziś kolejny 3 odcinek opowiadania oraz 3 kupon konkursowy.

    czytaj więcej
  • Zespół SKEF

    Film o działalności SKEF

    czytaj więcej
Sonda

Czy uważasz, że edukacja finansowa powinna znaleźć się w programach nauczania w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
Twój 1% wspiera edukację finansową i fundusz stypendialny

baner.cdr

 

SKEF członkiem ECDN

PORADNIKI

Zalety konta internetowego

Wyjście z zadłużenia



MOJE PIENIĄDZE

Życie bez długów – upadłość konsumencka

Znowelizowana ustawa dotycząca upadłości konsumenckiej święci wielkie triumfy. Od początku 2015 roku, kiedy zaczęła obowiązywać – z dobrodziejstwa ustawy skorzystało do września br. ponad 10 tys. zadłużonych. W pierwszym roku sądy orzekły 2112 upadłości, w 2016 roku 4434 upadłości. Należy podkreślić, że tak naprawdę za tymi suchymi danymi kryją się losy nie pojedynczych osób a całych rodzin dotkniętych skutkami wykluczenia finansowego, żyjących na marginesie życia społecznego, zmagających się z problemami zdrowotnymi spowodowanymi długami. Z danych statystycznych wynika, że liczba upadłości wciąż rośnie, przyjmuje się, że ilość ta wzrośnie do 10 tys. rocznie.

Sukces Ośrodków Doradztwa SKEF

Mamy niemałą satysfakcję, że Ośrodki Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego SKEF uczestniczyły w opracowaniu blisko 200 wniosków o upadłość, wśród których jedynie 9 zostało przez sądy oddalone. Na przykładzie Ośrodka w Warszawie, gdzie opracowano dla klientów ponad 100 wniosków o upadłość (2 zostały oddalone, 1 odrzucony, czyli nie został rozpoznany pod kątem merytorycznym), można stwierdzić, że 98 proc. wniosków kończy się uzyskaniem orzeczenia o upadłości. O reakcji osób, które otrzymały upadłość można przeczytać tu pogotowiedlazadluzonych.pl.

Jak długo trwa postępowanie w zakresie upadłości konsumenckiej?

Z naszego doświadczenia wynika, że rozpatrzenie wniosku może zakończyć się orzeczeniem wydanym w trybie zaocznym już po 2 tygodniach od momentu jego złożenia. Najczęściej jednak w tym terminie sąd powiadamia o rozprawie i wyznacza miesięczny termin wizyty w sądzie.

Po uzyskaniu orzeczenia syndyk, przydzielony przez sąd, przystępuje do weryfikacji listy wierzycieli i sprzedaje majątek upadłego. Po spieniężeniu całości majątku upadłego, jaki został zgłoszony przez wnioskodawcę do tzw. masy upadłości, następuje drugie orzeczenie sądu dotyczące planu spłaty wierzycieli. Ten etap trwa ok. roku i nie ma większego znaczenia, czy upadły miał np. mieszkanie, czy wręcz przeciwnie, był całkowicie pozbawiony majątku. Podczas pierwszego etapu postępowania, które trwa zwykle ok. roku, do czasu orzeczenia dot. planu spłaty syndyk zajmuje wynagrodzenie upadłego.

Plan spłaty

Plan spłaty zakłada, że przez okres 12, 24 lub 36 miesięcy upadły będzie wnosił na poczet swoich zobowiązań – określoną kwotę. Przy jej określeniu sąd będzie brał pod uwagę dochody uzyskiwane przez upadłego, bez względu na wysokość zobowiązań. Po zrealizowaniu w terminie planu spłat sąd spotyka się po raz trzeci i orzeka o oddłużeniu – pozostałe długi tej osoby zostają umorzone.

Pomoc zadłużonym przy składaniu wniosku

Osobom, które chciałyby złożyć wniosek do sądu upadłościowego Ośrodki Doradztwa Finansowego służą bezpłatną pomocą. Dane adresowe i godziny przyjęć tu Pogotowie dla zadłużonych.

Ośrodki Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego

Bezpłatna pomoc dla każdego zadłużonego

Ośrodki Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego prowadzone przez Stowarzyszenie udzielają bezpłatnej, poufnej pomocy w zakresie poradnictwa finansowego, prawnego i doradztwa konsumenckiego. ODFiK-i zapewniają pomoc każdemu, kto ma problemy finansowe oraz potrzebuje porady prawnej, bez względu na status majątkowy czy społeczny. Naszymi klientami są przede wszystkim osoby z nadmiernym zadłużeniem, które mają trudności w spłacie zobowiązań finansowych. Pomagamy zadłużonym w przygotowaniu wniosków do sądu o upadłość konsumencką.

Konsument może uzyskać poradę poprzez kontakt ze specjalistą w biurze ODFiK, za pomocą poczty elektronicznej, korespondencyjnie lub telefonicznie.

Aby skorzystać z bezpłatnej pomocy podczas wizyty w Ośrodku należy wcześniej umówić się ze Specjalistą ODFiK.

Dla osób pragnących otrzymać poradę drogą elektroniczną zachęcamy do wypełnienia poniższego formularza:

Pobierz Formularz

Po wypełnieniu formularza prosimy o przysłanie go e-mailem do wybranego Ośrodka Doradztwa lub po wydrukowaniu można go przesłać korzystając z faxu lub tradycyjną pocztą.

Poniżej dane teleadresowe oraz zasięg terytorialny wszystkich Ośrodków Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego

Regulamin  Ośrodka Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego do pobrania

Regulamin ODFIK – 2010

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Krakowie

Obsługuje klientów z terenu województw: małopolskiego, śląskiego, podkarpackiego, opolskiego i dolnośląskiego.

 

  ul. Rynek Dębnicki 13/5,

30-319 Kraków
tel.fax: 12 684 35 83

Katarzyna Kołodziejczyk – Kierownik Ośrodków Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego

Katarzyna Kołodziejczyk

 

ODFiK w Krakowie czynny: poniedziałek – czwartek  8.00 – 16.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.

   

 

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Gdyni

Obsługuje klientów z terenu województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego.

ul. Legionów 126,
81-472 Gdynia

tel.: 58 624 98 72
e-mail: odfik-gdynia@skef.pl, ptokarczyk@skef.pl

Piotr Tokarczyk – specjalista ds. prawnych

Piotr T

 

ODFiK w Gdyni czynny: poniedziałek – czwartek 8.00-16.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.

   

 

 

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Warszawie

Obsługuje klientów z województw: mazowieckiego, łódzkiego, wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego i lubuskiego.

ul. Generała Wł. Andersa 37/59a
00-159 Warszawa
e-mail: odfik-warszawa@skef.pl
tel./fax 22 848 08 46

Waldemar Szkiela – specjalista ds. doradztwa finansowego i konsumenckiego

 

 

ODFiK w Warszawie czynny: poniedziałek – czwartek 8.00 – 16.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.

      

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Białej Podlaskiej

Obsługuje klientów z województw: podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego.

ul. Francuska 136,
21-500 Biała Podlaska

tel.: 83 411 10 47
e-mail: odfik-bialapodlaska@skef.pl

Monika Marchalewska – specjalista ds. doradztwa finansowego i konsumenckiego

ODFiK w Białej Podlaskiej czynny:  poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00, środa: 9:00-17:00.
Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.