Pogotowie dla zadłużonych
facebook
  • Projekt dla klas I-III
    To 3-letni, innowacyjny program edukacji finansowej dla dzieci od I do III klasy szkoły podstawowej. Zachęcamy do kontaktu ze Stowarzyszeniem w celu wdrożenia programu w Waszej Szkole.

    Myślę, decyduję, działam. Finanse dla najmłodszych

    czytaj więcej
  • Kanał filmowy SKEF

    Zapraszamy do kanału filmowego SKEF

    czytaj więcej
  • Baner SKEF
    Cele SKEF: inicjowanie, prowadzenie i wspieranie działań na rzecz edukacji finansowej, ochrona konsumentów, pomoc konsumentom, edukacja finansowa, prowadzenie działalności charytatywnej.

    Prezentujemy film o działalności SKEF

    czytaj więcej
  • Troubled couple
    Od kilkunastu lat Ośrodki SKEF udzielają bezpłatnej pomocy prawnej osobom nadmiernie zadłużonym. Pomagamy w przygotowaniu wniosków o upadłość konsumencką. Do chwili obecnej pomogliśmy przygotować blisko 80 wniosków do sądów, z czego blisko 50 zostało już rozpatrzonych, wszystkie pozytywnie.

    Bezpłatna i skuteczna pomoc dla nadmiernie zadłużonych

    czytaj więcej
  • glckliches senioren-ehepaar kauft im internet
    Proponujemy zapoznanie się z serią artykułów poradnikowych przygotowanych przez specjalistów Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej. Najnowszy wpis, autorstwa Moniki Marchalewskiej, poświęcony jest budżetowi domowemu. Zapraszamy do lektury.

    Budżet domowy Marii i Zygmunta

    czytaj więcej
  • Money calculator pen on the table
    Udostępniamy przydatne kalkulatory do obliczenia kwoty odsetek od pieniędzy złożonych na lokacie, wysokości rat zaciągniętych kredytów a także kalkulator RRSO, dzięki któremu można w prosty sposób porównać różne oferty kredytowe.

    Kalkulator lokat, kredytu oraz rzeczywistej rocznej stopy procentowej już na naszym portalu

    czytaj więcej
Twój 1% wspiera edukację finansową i fundusz stypendialny

 

SKEF członkiem ECDN

PORADNIKI

Zalety konta internetowego

Wyjście z zadłużenia



MOJE PIENIĄDZE

Couple Expecting Money From Piggybank

Upadłość konsumencka szansą na nowe życie bez długów

W 2015 roku ponad 2100 osób ogłosiło upadłość konsumencką. Natomiast tylko w styczniu i lutym 2016 roku ogłoszono już 501 upadłości. Przewiduje się, że w tym roku zostanie ogłoszonych ponad 4000 upadłości, czyli dwa razy więcej niż w roku ubiegłym.

Od stycznia 2016 zmiany w prawie upadłościowym

Upadłość konsumencka od 1 stycznia 2016 roku uległa pewnej zmianie na mocy nowego prawa upadłościowego z dnia 15 maja 2015 r., które weszło w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku.

Zmiany są niewielkie ale warto o nich wspomnieć.  Zmieniła się definicja niewypłacalności. Zgodnie z treścią art. 11 ustawy z dnia 28 lutego 2003 roku Dłużnik był niewypłacalny, jeżeli utracił zdolność do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych.

Obecnie na mocy ust. 2 ustawy niewypłacalny dłużnik to taki, który utracił zdolność do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych, jeżeli opóźnienie w wykonaniu zobowiązań pieniężnych przekracza trzy miesiące.

Były przedsiębiorca konsumentem

Zmieniły się regulacje dotyczące upadłości byłego przedsiębiorcy. Obecnie były przedsiębiorca, który zakończył działalność i dokonał wykreślenia z właściwego rejestru już następnego dnia może złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości w oparciu o przepisy dotyczące osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Wniosek może złożyć także wierzyciel dłużnika

Trzecia istotna zmiana to możliwość ogłoszenia upadłości na wniosek wierzyciela. Obecnie wniosek o ogłoszenie upadłości może zgłosić poza samym zadłużonym, także każdy z jego wierzycieli osobistych.

Jednolity wzór formularza

Należy też dodać, że od stycznia 2016 roku we wszystkich sądach gospodarczych obowiązuje jednolity formularz dotyczący wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Zgodnie z treścią art. 491 (2) ust. 6 prawa upadłościowego Minister Sprawiedliwości, w drodze rozporządzenia, określił wzory formularzy wniosku o ogłoszenie upadłości.

Dla kogo upadłość?

Beneficjentami nowych przepisów są osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Zadłużony musi wykazać przed sądem, że jego zadłużenie nie wynika z umyślnego działania i rażącego niedbalstwa.

Pomoc zadłużonym przy składaniu wniosku

Oferujemy bezpłatne porady dla zadłużonych. Wszystkim osobom, które chciałyby złożyć stosowny wniosek do sądu upadłościowego a nie wiedzą jak to zrobić Ośrodki Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego służą pomocą. Nasi specjaliści udzielają bezpłatnych porad w zakresie obowiązywania ustawy. Dane adresowe i godziny przyjęć w Pogotowie dla zadłużonych.

Ośrodki Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego

bezplatne-porady

Bezpłatna pomoc dla każdego zadłużonego

Ośrodki Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego prowadzone przez Stowarzyszenie udzielają bezpłatnej, poufnej pomocy w zakresie poradnictwa finansowego, prawnego i doradztwa konsumenckiego. ODFiK-i zapewniają pomoc każdemu, kto ma problemy finansowe oraz potrzebuje porady prawnej, bez względu na status majątkowy czy społeczny. Naszymi klientami są przede wszystkim osoby z nadmiernym zadłużeniem, które mają trudności w spłacie zobowiązań finansowych. Pomagamy zadłużonym w przygotowaniu wniosków do sądu o upadłość konsumencką.

Konsument może uzyskać poradę poprzez kontakt ze specjalistą w biurze ODFiK, za pomocą poczty elektronicznej, korespondencyjnie lub telefonicznie.

Aby skorzystać z bezpłatnej pomocy podczas wizyty w Ośrodku należy wcześniej umówić się ze Specjalistą ODFiK.

Dla osób pragnących otrzymać poradę drogą elektroniczną zachęcamy do wypełnienia poniższego formularza:

Pobierz Formularz

Po wypełnieniu formularza prosimy o przysłanie go e-mailem do wybranego Ośrodka Doradztwa lub po wydrukowaniu można go przesłać korzystając z faxu lub tradycyjną pocztą.

Poniżej dane teleadresowe oraz zasięg terytorialny wszystkich Ośrodków Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego

Regulamin  Ośrodka Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego do pobrania

Regulamin ODFIK – 2010

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Krakowie

Obsługuje klientów z terenu województw: małopolskiego, śląskiego, podkarpackiego.

 

ul. Rynek Dębnicki 13/5, 30-319 Kraków

tel.fax: 12 684 35 83

e-mail: odfik-krakow@skef.pl

Katarzyna Kołodziejczyk – Kierownik Ośrodków Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego

.ODFiK w Krakowie czynny: poniedziałek – czwartek  8.00 – 16.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady. 

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Gdyni

Obsługuje klientów z terenu województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego.

ul. Legionów 126, 81-472 Gdynia

tel.: 58 624 98 72

e-mail: odfik-gdynia@skef.pl  mglowacka@skef.pl

Magdalena Głowacka – specjalista ds. doradztwa finansowego i konsumenckiego

M Głowacka SKEF

 

ODFiK w Gdyni czynny: poniedziałek – czwartek 8.00-16.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.

 

 

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Warszawie

Obsługuje klientów z województw: mazowieckiego, łódzkiego, wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego.

 

ul. Generała Wł. Andersa 37/59a

00-159 Warszawa

e-mail: odfik-warszawa@skef.pl

tel./fax 22 848 08 46

Waldemar Szkiela – specjalista ds. doradztwa finansowego i konsumenckiego

ODFiK w Warszawie czynny: poniedziałek – czwartek 8.00 – 16.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady. 

 

 

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego we Wrocławiu

Obsługuje klientów z województw: lubuskiego, dolnośląskiego, opolskiego.

 

ul. Kamienna 111U/7,  50-545 Wrocław 

tel.: 71 889 01 60

e-mail: odfik-wroclaw@skef.pl

Sylwia Koszyk – specjalista ds. doradztwa finansowego i konsumenckiego

 

ODFiK we Wrocławiu czynny: poniedziałek, wtorek, czwartek , piątek 10.00 – 16.00, środa 11.00 – 17.00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.

 

 

Ośrodek Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Białej Podlaskiej

ul. Francuska 136, 21-500 Biała Podlaska

tel.: 83 411 10 47

e-mail: odfik-bialapodlaska@skef.pl

Monika Marchalewska – specjalista ds. doradztwa finansowego i konsumenckiego

 

 

ODFiK w Białej Podlaskiej czynny:  poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00, środa: 9:00-17:00. Prosimy o wcześniejszą rezerwację terminu porady.